dissabte, 17 de gener del 2009

Primera pluja d'idees

Ara que la iniciativa ja està posada sobre la taula, és hora de començar a perfilar-la. Jo tinc moltes idees, avui n'abocaré unes quantes, però aquest projecte l'hem de treballar entre tots. Seria molt bo que tothom hi digués la seva i així poguessim crear un projecte de tots, creatiu i el màxim d'engrescador possible.
Per començar però posaria un parell de regles indiscutibles:
- La primera, que tot el que s'emmarqui en aquest ateneu tingui total respecte per altres idees oposades o diferents i que no es falti mai el respecte, infravalori o anul.li un altre punt de vista, pensament, religió o ésser humà. Jo personalment també hi deixaria a fora idees polítiques o religioses, però això és algo que s'hauria de discutir.
- La segona, que l'ateneu en si, la seva organització, funcionament tant logístic com econòmic es regeixin d'una transparència total.
Dit això, passem a les idees en si.
Crec que seria molt positiu que l'ateneu tingués una vessant física i una virtual. En la part física és on es farien les xerrades, un cop al mes per exemple, o cursos, exposicions, taules rodones... Per la part virtual s'hauria de crear una pàgina web on s'hi penjés o bé la xerrada grabada en vídeo, o les diapositives o un resum, a més de material extra, links a recursos relacionats amb el tema,... També estaria molt bé que hi hagués un fòrum per discutir sobre el tema.
Fins i tot potser es podria aprofitar la xarxa de TV La Llacuna (crec que no es fa servir ara, però si el canal és allà no crec que costi gaire passar alguns videos o informacions) per passar documentals lliures relacionats amb el tema o informacions interessants, tipus agenda cultural de l'ateneu.
Crec que seria important variar els temes de les xerrades. Si un mes es parla sobre cert àmbit, el següent seria millor no repetir i parlar sobre un àmbit diferent... La pàgina d'internet també podria ser una manera de proposar temes i votar-los.
Una vessant hauria de ser un mirall de l'altre, s'haurien de complementar però no ser totalment dependents, de manera que tant algú que no pugui o vulgui tenir contacte amb internet, com algú que no pugui o vulgui assistir físicament a alguna de les activitats no perdi part imporant de la informació o se senti exclòs.
Bé, aquestes són unes primeres idees sobre les quals podem començar a treballar. Què hi dieu?

5 comentaris:

A la/es 20 de gener del 2009, a les 11:51 , Anonymous Anònim ha dit...

Molt bones idees per anar començant.
Crec que per evitar que quedi en una idea abstracte, el més fàcil potser seria començar organitzant una xerrada i a partir d'aquí tirar endavant (muntant la web, penjant la 1a xerrada...) i mica en mica anar ajustant tant la part presencial com la virtual.

Caldria que tothom plantegi temes i després pensar en persones que ens puguin venir a explicar coses sobre això... i començo:

- Energies renovables, pros i contres.
- Empreses i Internet
- Viatges
-...

 
A la/es 20 de gener del 2009, a les 16:23 , Anonymous Anònim ha dit...

Eis!

Em sembla molt bona la idea això de l'Ateneu.
Crec que un lloc així podria ser un bon punt de trobada de la gent del poble i un espai des d'on es pogués reforçar tota l'activitat cultural del poble... una mica en devallada i descoordinada des del meu punt de vista.

Potser un espai així permetria que sortissin més idees i que en aquestes alhora s'hi impliqués més gent. De manera que no serien 4 gats.

Jo tinc unes quantes idees per xerrades i exposicions. Les deixo aquí doncs, ara que el debat està obert:

- Recollida de material i exposició sobre el moviment cultural a La Llacuna als anys 70-80. Aquesta idea no és ben bé meva, me la va inspirar el meu pare i crec que estaria bé fer memòria, per no perdre el passat i agafar-se amb ganes el futur :)

- Aprofitant que és l'any Joan Amades es podria dedicar un dia al folklore català, amb no ho sé... alguna xerrada sobre costums, festes tradicionals, o una lectura de rondalles pels més petits, entre d'altres coses. Aquesta idea tampoc és meva del tot, m'ho va comentar la meva mare xD

Doncs res, aquí ho deixo!

Salut

 
A la/es 20 de gener del 2009, a les 22:28 , Blogger Eter ha dit...

Francesc, així m'agrada, amb ganes de posar-se a treballar! jeje. Potser el que sí que caldria discutir són les qüestions més pràctiques. Aquesta setmana escriuré una altra entrada parlant d'això. Molt bé per començar a proposar temes.
Jo en proposo alguns també, una mica més controvertits potser (així comencem amb força :) ), però que crec que pot interessar a la gent de la llacuna: productes transgènics (des del cultiu al consum), o ara, relacionat amb la crisi que tant es parla: com funcionen realment els bancs?
Marina, molt bones les propostes. De fet, es poden fer periòdicament les xerrades i paral.lelament exposicions, lectures o altres activitats com les que proposes.
Del que dius d'enfocar l'ateneu com a lloc per coordinar activitats culturals, ho trobo molt bé però hi posaria un però. Crec que l'ateneu hauria de servir bàsicament com a lloc per discutir, parlar, preguntar tot relacionat amb el coneixement. Com una escola oberta per tothom. Crec que ara al principi és una mica massa ambiciós que tingui tantes responsabilitats. Ara, com a efecte secundari desitjat hi ha el que dius, un lloc de trobada per la gent
i seria genial que a partir d'aquí totes les activitats culturals del poble sortissin reforçades. Però potser millor que al principi no diversifiquem massa els objectius.. bé, és tan sols la meva opinió.

 
A la/es 22 de gener del 2009, a les 10:51 , Anonymous Anònim ha dit...

Genial la pluja d'idees amb les que es pot començar. Paticularment em decanto més per les proposades per la Marina. En la meva opinió crec que proposar en l'inici temes controvertits, pot generar discussions que facin allunyar a la gent. Jo aquests temes els deixaria per més endavant. Començaria una mica més suau i amb temes culturals que pguin "apinyar" a gent amb punts de vista ben distants. Aquesta és només la meva humil opinió.

 
A la/es 24 de gener del 2009, a les 12:10 , Blogger Eter ha dit...

Marta, des del meu punt de vista, temes controvertits no tenen perquè allunyar a la gent, sinó fer mirar les coses desde diferents punts de vista. L'objectiu de l'ateneu no és crear un fluxe d'informació en una direcció només, sinó generar discussió, fer-nos crítics. Fer-nos veure que el que està a l'altre cantó potser també té la seva raó. I millor que enfocar els temes de manera bipolar, estaria bé mostrar tot l'espectre. La teva opinió però és tant vàlida com la meva, i per això és important que a l'Ateneu triem els temes democràticament, aviat tindrem votacions! :) Proposeu temes! Què us encurioseix? Què voleu saber?

 

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici